1 de Maig Dia Internacional de les Treballadores?

L’1 de maig va néixer com a dia per a reivindicar els drets dels treballadors. Treballadors no com a masculí genèric, ja que a les dones els va costar molt més exercir el dret de vaga i aconseguir millorar les condicions de treball.

És clar que s’ha avançat i molt, però encara queda camí per recórrer.

Les dones i l’1 de maig

El punt d’inflexió més recent sobre les reivindicacions dels drets de les dones és l’1 de maig de 2018, després de la marea violeta del 8M de 2018.

En els anys posteriors al 2018 les veus de les dones s’han escoltat més. S’ha posat el focus en conceptes com a segregació vertical i horitzontal, les dobles i triples jornades per a les dones (i no per als homes), el sòl enganxós que sofreixen les dones… I per descomptat: la inexplicable bretxa salarial entre homes i dones exercint el mateix treball.

També s’ha de tenir en compte la divisió sexista del treball, la bretxa salarial, els sostres de cristall, els estereotips etc. Aquests són només alguns dels problemes que s’han d’anar corregint.

Plans d’Igualtat

Els plans d’igualtat afavoreixen la millora del sistema econòmic, social i polític i eixampla l’Estat de dret a totes les dimensions de la societat. Així, promouen un avanç cap a una societat més justa, igualitària i humana.

Volem plasmar doncs,  la importància central dels plans d’igualtat en l’empresa. La meta és aconseguir la reducció de les desigualtats reals entre treballadores i treballadors, entre dones i homes, entre empresàries i empresaris.

Per més informació podeu contactar amb el departament laboral:  laboral@cigassociats.com